Thursday, October 21, 2010

does it makes sense?

i would say at the first place to blog-is to record my life in written form. so at least, when i grow older, or maybe wiser- this blog would be something nice to reminisce. something that i would laugh on, something..... fun. however, its not fun anymore.

the blog goes directly, following the trend. i like conventional blogging, you know, intellectual people sort out all the thought on current issues, or maybe street wiser ehehe (orang pandai jalanan) talk about something new, in a very provocative manner my ex-teacher, sacrastic lawyer, and thinker or least that i can, about the experiences shared for public view. such ayahs, and ibus on the net. click here  and here and here!

but mine.. (buat muka sedih)

aftermath, the depression was rather to be intense, to the point..

i dun see any point on blogging anymore.

bye.


*******************

ok cuba untuk cerita kisah menarik.

pada malam selasa rabu lepas, amy, lana, khaidir, amirah mat salleh dan rakan-rakan secara senyapnya sudah merancang dan seorang manusia bernama sam mencanang untuk menyambut hari kelahiran azizul kamaruzaman yang bakal berlangsung pada 23/10. malangnya, pada hari demikian, azizul kamaruzaman tidak mungkin berada di kampus, kerana kekelam-kabutnya untuk pulang ke rumah. rancangan mereka amat teratur kerana azizul kamaruzaman sedikit pun tidak mengesyakinya.


mereka membawa azizul kamaruzaman ke wangsa walk untuk menunggu bahan-bahan untuk disediakan. mereka membawa azizul kamaruzaman ke tempat bernama WOK. semasa disana, azizul kamaruzaman masih tidak mengesyaki apa-apa. malahan, azizul kamaruzaman sempat bergurau dengan lawak lawaknya yang diakhiri dengan gelak tawanya-yang seorang*

sempanjang berada di Wangsa Walk, amy kelihatan resah, seperti perempuan yang mahu cirit, tapi tidak malu nak keluarkanya. lana seperti biasa, lawak lawak kurang senonohnya, bersama hakimi, 7 dwarf (versi tidak pakai apa-apa, yang ada rate-untuk 18 SG (sexy gila). amirah, seperti virgin mary yang kelihatan sungul dan masih cuba sedaya upaya untuk memahami lawak lawak dewasa. dan khadir, masih sunyi, dan berbalas-balas pesanan ringkas, mungkin dengan kekasih hatinya. ataupun kawanya.

ketika mahu pulang, (oh ye, hakimi sedikit pun tidak tahu mengenani rancangan ini dan azizul kamaruzaman jua)

ok sambung semula.

ketika azizul mengajak mereka pulang, kerana gusar dengan kertas termanya yang masih berada dalam keadaan draft, amy mengajak ke taman jelatek *sambung senyap senyap* nak tengok tetek.
azizul kamaruzaman, mengambil kesempatan untuk menaiki kereta kimi, kerana kasihan melihatnya kimi keseorangan. dan, disitulah tembelang hampir pecah.

dan, nama tempat sebenar taman tu ialah *taman dato' keramat ye* ketika berada disana, kelihatan rakan rakan lain sedang tangkap-tangkap gambar, seolah olah, exam akan tiada. ok abaikan.


dan,........... jeng jeng.!!



mee hoon+tepung+kunyit, bertaburan atas kepala. oh lupa, izzudin, menepek kek di muka azizul dan berkumandanglah nasyid paling rock di alam semesta. kalah maher zain punya lagu.


happy birthday to me. jijol. anyway, this pic was taken last year- a very conventional surprise *sengetkan lap screen komputer anda*

thanks my dearest friend, at least i know, i never walked alone.


my inner thought on friend have changed, drastically since i enter to gateway garden of knowledge and virtue, im out of words, especially to tell my friends on how much i love them. i always failed- to maintain any friendship before, its either they start to annoy me, or we just take our own way.

on the other hand, i never really appreciate friend before, because for me, its either take it then just leave it *exceptional for layen because she's half of me* because, i dun see any reason and potential- for the span to go larger. but here, the type of friends rather to be really peculiar, in terms of thought, maturity.

you know, i never thought, i would have a friend, that stay awake until 3a.m just to listen about something that doesnt even bother her.

and, you dont know, after few months passes by, im precisely counting from nov 09- oct-10. its almost a year, im no longer your friend, i hope you'll know, each and everyday, i never fail atleast-to think about you.
but its done, no matter how terrible i miss you, its meaningless to you.

sober now.

thanks my friends, whoever remains, doesnt really matter now.

*emotional jap*

No comments: