Friday, January 7, 2011

bosan tau?

kadang kadang aku cuba fikir balik kenapa aku blog, kenapa aku mesti blog, kenapa aku mesti ada blog, and the question keep on lingering, why am i blogging? nak kata aku pretentious tak juga, sebab life aku pathetic gila. serious, pathetic yang tak boleh describe. sangat mundane, tiada vibrant. cuma adalah beberapa cerita yang panjang lebar aku elaborate sebab benda kecil je, tapi aku react lagi macam. kadang kadang aku pun pelik, tiap kali aku masuk sini je, mesti terus jari jemari terus tulis benda benda sedih.

to be honest, aku tak enjoy pun that sorta feeling. serious, distract satu malam kalau aku fikir. dan, hari hari seterusnya pun aku fikir. tengok.. aku da start tulis benda yang sama. yang aku ulang ulang, pasal aku betrayed kawan baik aku. yang, aku ingat sampai mati hidup balik aku kawan dengan. aku rasa, kalau aku break up dengan girlfriend pun, aku takkan react macam ni.

pelik tau. 

cuma, aku rasa macam dah letih. letih, yang aku rasa macam aku redha je. kalau kawan, kawanlah balik. kalau tak pun, takpelah. sebab aku rasa, benda ni da prolong lama sangat. pusing pusing pun, tade pun effect pun. aku tahu, macam budak tak matang. hari hari, depan lap top tulis benda yang sama. kalau dulu takpelah, sebab blog ni bukannya ada visitor. sekarang... aku tak tahulah. sampai kau terbaca. serious aku malu masa tu, aku ingat, kau da lupa pasal aku.

aku pun da 20. suppose da matang in handling such situation. cuma kadang kadang the way aku react tu, macam tak sensible langsung. selamat gambar lap top aku SEMUA hilang. kalau tak, entah berapa kali aku tengok gambar yang sama. ulang ulang, sampai aku bosan. aku letak jadi wallpaper desktop aku. then, thought for the next few days adalah perubahan. last last sama je.. 

tengok............... aku da tulis benda yang sama. kadang kadang rasa mcm nak remove je semua post -post emo tak tentu pasal. but as i mentioned the theme of the blog-to record any significance event in my life. and definitely you are one of it. cumanya, da setahun benda tu lepas. selalu kalau ada friction between my other friends, lepas 2-3 hari aku tak pernah nak ingat. cuma yang ni, macam lama sangat. aku rasa, maybe sebab masa aku masuk foundation tu, aku rasa, inclusion tu mula ada. rasa seronok ada kawan. rasa macam kawan tu segala galanya. cuma tak sangka sekejap je kita kawan.

entahlah, lately, aku da kurang ambil pusing benda benda yang tak penting. kalau ada friction between friends pun, sama ada aku ignore or buat tak tahu je. lagipun since aku masuk main campus, aku tak percaya sangat dengan semua orang. aku pun tak letak harapan tinggi untuk semua orang. for me, life is all about myself. i guess so, aku da malas nak carry nuisance feeling ni.

masa first sem kat main camp dulu, aku rasa macam outsider dengan semua orang. orang lain semua da reach to the point rasa selesa dengan hidup, while me-still struggling to fit in with the fittest. malangnya, aku bukannya competence enough to work for my social fittest. i ended up-being an outsider, and outcast that spent time alone with mp3, duduk depan lap top. hoping miracle will happened.

sem ni rasa ada life sikit. adalah keluar, masa ambil class pun, reg dengan kawan. class pun macam lively. rasa ada teman. jaranglah jalan sorang sorang macam dulu. balik pun hari jumaat, because i want to make sure semua kejap siap. malas nak bawak balik. and lately, wireless pun da upgrade. sedap online. cuma tak boleh download. damn.
bosan tau malam ni. i cant sleep after dozzing my body with medical prescribe by doctor yang refused to give me mc for tomorrow. sampai dia tanya how do you know, you gonna demam besok? aduh. kan da setepek kena. sakit jiwa dengan dr noraini cakap. lalu-aku malas layan dia. ambil ubat, tak tunggu mc. terus blahhhh.

aku cuma bosan malam ni. entah kenapa aku tak boleh tidur. sometimes i think, aku memang ada disorder. aku rasa lepas ni, aku nak start cuma psychologist. for casual talk, aku rasa selagi aku tak duduk express everything, sampai aku mati, aku carry feeling bersalah ni.

haish, i miss those days when everything was so easy. as i am getting older, makin banyak benda merepek. damn.

maybe, i just need someone to give me good prescription. or maybe aku rasa, aku je yang mengada ngada. entahlah


anyhow friend, im still missing you. entah bilalah kita boleh kawan balik macam dulu. when, saying you are best friend in the world, its not something yang awkward. haish.. rindu masa tu..

No comments: