note- when i was in school im a nice boy you know.
dulu masa sekolah, aku memang racist. racist yang taklah melampau sangat sampai tak boleh operate dengan bangsa lain, cuma aku rasa aku macam annoyed dengan mereka. sebab masa sekolah dulu, banyak budak cina jadi pengawas dan banyak budak melayu jadi mawas. dan tahu tahulah cina ni kalau buat bising sikit je kat perhimpunan suruh diam. tapi aku tak pernah ikut pun.
aku memang tak suka and tak gemar sangat dengan kaum india dekat sekolah aku, sebab diorang ada masalah dengan perangai diorang. perangai yang, macam terkinja kinja tak tentu pasal. tahu tak? yang jenis dengar lagu bangra lepas tu tunjuk tunjuk jari ke langit tanda tengah happy. tahulah kan? and ada banyak budak india sekolah tak mengaku india, tapi kristian.*bodohnya diorang masa dulu dan sekarang pun*
masa aku form 4, aku duduk dalam class account. *from abang, to ayen, to me all of us were in the same class during form 4&5 and yet none of us success in account ape tah lagi addmath* ok sambung balik, dulu masa dalam class tu, ada majoriti semua mata sepet termasuklah aku, seorang singh yang pindah class sebab tak larat nak buat natural sciences punya subjects *citer letop masa habis spm cakap nak buat a-level kat US lah, padahal ada je aku tengok tengah makan depan sekolah* and yang peliknya seorang sahaja india (ada dua, tapi seorang lagi india muslim so, dia cakap dia bukan india, dan dia pun tak kawan dengan seorang india ni)
nama india ni ratna *damn da dekat dengan nama aku rendra-zaleigh syaiton betul* ratna seorang sahaja india yang betul betul india. dia india yang jenis nerd yang suka ambil perhatian cikgu dengan menjawab soalan soalan add math yang agak impress ler jugak. dan, aku tak gemar sangat dia sebab aku kan racist dulu aku suka bergurau dengan geng geng cina class aku oh *ye lupa dia jongang yang tahap kritikal nanti aku cerita* dia hentak meja sambil berkata,
"hoi shut up, im trying to do some work here" *sambil mengeluakan dua sepatu di mulutnya.
kami akur, takut dia gigit plak. ye lah, sepatu dia tu, dia benam kat tangan aku, mahu putus.
ada lagi satu kes, masa tu we all very noisy and bitchy, dia hentak meja dan mengulangi dialog yang sama. buat pertama kalinya aku reply
nak diamlah ni *sambil mengeluarkan gigi ku jua* sambil ketawa *tak surelah masa tu kawan kawan aku gelakkan aku or gelakkan dia.
ada sekali tu aku rasa macam tengah happy dan idea berlawak dan rasa macam teringin je nak gelakkan dia. and aku mula *note, please jangan buat kat orang lain benda ni kejam nak gila doh*
ratna, tak rasa macam nak repair ke gigi kau?
muka dia da merah dan sedikit offended menjawab. dan masa itu, aku da budak budak cina menahan ketawa macam celaka masa itu,
ratna jawab, saya sumpah semua keturunan awak gigi macam saya.
sumpah masa ni aku da ketawa nak tahan kincit punya.
kawan aku pernah bagitahu pasal gigi dia chronic, kalau nak repair kena bedah gusi sekali. so, tahu tahulah betapa jauhnya aset dia tersasar dari landasan.
aku pernah cakap kat dia, sebab masa itu dia annoyed aku, and tak salah aku, aku yang carik pasal. *heheh*
ratna, nak murah nak repair gigi? naik moto, and bawak laju laju vrroooommmm vrrrooommmmm sambil buat aksi bawak motor* sampai jumpa divider tekan break keluarkan gigi kau and pooofff cantik balik diri kau.
lepas tu dia nangis.
banyak lagi gurauan gurauan kasar yang pernah aku bagi kat classmate aku. lagi lagi ratna ni, kalau aku boleh putar balik masa, mesti aku tak buat benda ni. ntah apalah tuhan seksa aku dalam neraka nanti.
anyway, ratna if you read this post *i dun think so* i hope you forgive me. hehe
anyway ratna tu bukan nama sebenar dia. hehe :)
oh ye, dia hitam tak manis pun. menipu je.
No comments:
Post a Comment