Saturday, May 21, 2011

kerja.

da seminggu kerja, conflict kat tempat kerja pun makin berkurang yang paling best kerja kat sana pun makin smooth. da tade kena maki dengan my supervisor. cuma.. mesti ada cuma. dan ni yang tak best ni. kerja kat sana memang best, tapi biasalah. anyway post ni bukan untuk merendahkan orang. cuma, take it as a valuable lesson

bila aku start kerja, mesti ada aku rasa mcm de-javu'. mcam aku kena kerja sana forever. and somehow all these dejavus mesti demotivate aku. tak pun, suddenly rasa macam bosan untuk kerja. and somehow, i'm trying my best to ignore all these nonsensical feeling takutlah.

and, this is not my 1st part time job. i had few before, and standardlah bila kerja. mesti jumpa orang yang kerja sebab terpaksa and student yang kerja. 

macam tak sampai hati pula nak tulis. senang cerita macam ni lah bila masuk kerja. senang je nak tahu orang yang less educated bila kerja. senang dan sesuka hati je nak bombard orang dengan harsh word. macam tak fikir orang lain punya perasaan. eg: masa 3rd aku kerja, there was a cup with no marking. and it wasnt busy pun, so i take time and ask one of my partner kenapa paper cup ni tade marking.

selamba je dia cakap, "ada jugak yang kena maki ni kang, gunalah common sense" and i was like errrr. and yang lain ok je bila aku tanya. ingat nak je balik maki, but bila fikir balik. kalau aku lawan balik, means im just like her. macam tade rasa serba salah ke?

i did few mistake masa kerja, because im very new. yang lain ok je masa aku tanya. even ada sorang partner was really nice to take time and teach me everything. from stock out item, all small things yang actually sangat matter for them.

and surprisingly, my supervisor no longer bombard me. and somehow, maybe she figures out that actually being a bitch, doesnt makes anything better. and, yesterday another partner *currently studying* complaint pasal ada orang being fake. haish.. so much drama plak. and i said, relaxlah. we're not gonna fuck up our life here forever. hehe. ;p. ignore yeah the vulgar word. ;p


i plan to work until end of jun je. kalau tak bulan puasa ni pahala mesti kurang. dengan perangai orang yang ntah pape ni. till then, too much to tell, and to less time. mcam kerja heavy je, padahal jadi aney buat air je. :) kalau terjumpa tu, please lah jangan minta air free. hehe.

4 comments:

sarah mohammad said...

you working in starbucks? bukan minimum 6months ke?
setarbak mano?

rendrazaleigh. said...

mestilah tak boleh.

sarah mohammad said...

hahhahaha..rendrazaleigh ye nama kau.

sarah mohammad said...

hahhahaha..rendrazaleigh ye nama kau.